Druid - Buildy - Wind
Rozhodl jsem se napsat tento build, protože u buildu od Guldeho, který tu je, není napsané žádné vybavení. Wind druid nebo také huricane druid užívá k boji s nepřáteli větrnou část elementalní magie. Wind druid je velmi schopným buildem jak na PvE tak i PvP. Po objevení datadisku D2:LoD se wind druid stal mým nejoblíbenějším a nejčastěji hraným buildem. Wind druid má obdobně jako většina kouzelníků drobet pomalejší začátek (do 30. úrovně než získáte všecky potřebné skilly).
Skilly
Podle toho na kolik se zabýváte ostatními nevětrnými skilly, dosáhnete maxima někde kolem lvlu 80–85.
Elemental
Zajímá nás pouze větrově-ledová větev. Oheň naprosto vynechávám.
- Arctic Blast: tento skill je vlastně ledovou verzí Inferna, je slabší než jeho ohnivý protějšek; zpočátku vhodný na zpomalení chladem; prereq, 1
- Cyclone Armor: vynikající skill pro boj s kouzlícími nepřáteli, pohlcuje fire/cold/lightning damage; maxujte jako poslední, 20
- Twister: špatný na zaměřování, poněvadž ty 3 tornádka si vybírají naprosto náhodnou cesty; synergie, maxujte, 20
- Tornado: vynikající skill, pohyb tornáda je zase náhodný, tento skill mám na levém tlačítku myši, pozor jedná se o fyzický útok; maxujte bude to jeden z hlavních zabíjecích skillů, 20
- Hurricane: druhý zabíjecí skill, mívám na pravém tlačítku, výhodou je synergie s Tornadem; šetřte body a maxujte Tornado a Hurricane najednou, 20
Summoning
Vyvolávání zvířat slouží pouze jako podpora, aby do vás nepřátelé nebušili hned od začátku a vy zbytečně neztráceli životy. Využíváte zde hlavně životy navíc z Oak Sage, medvěda (zpočátku vlky) jako tank, havrany spíš jen, aby se neřeklo, a vína na doplnění many/životů.
- Raven: maximálně můžete mít 5 havranů, nezapomínejte je dovyvolávat, mizí totiž po X útocích; prereq, 1
- Spirit Wolf: maximálně můžete mít 5 vlků; prereq, 1
- Dire Wolf: maximálně můžete mít 3 vlky, prereq, 1
- Summon Grizzly: výhodou medvěda jsou jeho životy, slouží jako tank; utopte sem všechny své zbývající body, 3
- Oak Sage: zvyšuje život, nejlepší ze všech spiritů; v úplném závěru (pokud postupujete přesně podle tohoto buildu) namaxujte
- Poison Creeper/Carrion Vine/Solar Creeper: vína se zpočátku hodí, ale v závěru hry (na Hell) neustále umírají a neustálé vyvolávání otravuje; je to na vás, vzhledem k tomu, že bodíky ještě jsou, tak tam ty 3 kousky utopím.
Shape Shifting
Tento build přeměňování vůbec nevyužívá. Sem nic nedávejte.
Shrnutí
- Elemental: 81 = 1 (Arctic Blast) + 4×20 (Cyclone Armor, Twister, Tornado, Hurricane)
- Summoning: 29 = 3 (Raven, Spirit Wolf, Dire Wolf) + 20 (Oak Sage) + 3 (Poison Creeper, Carrion Vine, Solar Creeper) + 3 (Summon Grizzly)
Vlastnosti
- Strength – obvykle dávám 103, abych bez jakýchkoliv problémů nasadil Archon Plate se slovem Enigma; S Annihilem a Hellfire Torchí to je ještě o 40 méně. Nejvyšší požadavek má Monarch 156. Ještě dodám, že přesné číslo, které vám bude stačit, jsem nikdy nepočítal.
- Dexterity – zbytečné sem něco dávat, věci vám toho dají až až, max blok u windruida nehraji
- Vitality – všechno sem; Čím víc života, tím lépe.
- Energy – ani bod, ušetřené body se hodí zpočátku v síle; Pijte lahvičky!
Vybavení
Nejlepší vybavení
- Zbraně: Flail se slovem Heart of the Oak (Ko+Vex+Pul+Thul), na switchi ve Flailu nebo Crystal Swordu Call to Arms (Amn+Ral+Mal+Ist+ Ohm)
- Štíty: Monarch se slovem Spirit (Tal+Thul+Ort+Amn), totéž i na switch.
- Zbroj: Enigma (Jah+Ith+Ber) v Archon Plate
- Helma: Nightwing's Veil
- Rukavice: Magefist
- Boty: Sandstorm Trek
- Opasek: Arachnid Mesh
- Prsteny: 2×Stone of Jordan
- Amulet: Mara's Kaleidoscope
Alternativy
- Zbraně: Earthshaker
- Štíty: Lidless Wall
- Zbroj: Skin of the Vipermagi
- Helma: Harlequin Crest
- Rukavice: Magefist
- Boty: Grim Spur
- Opasek: Gloom's Trap
- Prsteny: cokoliv s FCR, +life/mana, resisty
- Amulet: Highlord's Wrath nebo cokoliv s all skills, FCR, +life/mana, resisty
- Charmy: doporučuji Grand Charmy s +1 Elemental Skills; v malých hledejte hlavně FHR, +life/mana, +all resistances; dokud není Enigma, tak i FRW
Ještě pár poznámek: Nejlepší vybavení je zaměřené a co největší sílu při kouzlení. Hledáme hlavně FCR, all skills a cold damage. Pořád váhám u bot, mezi kterými žádné nijak extrémně nepřevyšují ostatní. A proto pokud sežete jiné, podle vás lépe sedící na váš build, využijte je s klidem v duši. Z dalších magických slov do brnění lze vyžít též Chains of Honor, ale teleport v enigmě je prostě nejlepší.
Mercenary
Asi je nejvhodnější holy freeze (defensive) mercenary z 2. aktu nightmare, protože vám více pomůže s kontrolou davu. Jako zbraň je nejlepší Ethereal Cryptic Axe se slovem Infinity, pak už jen klasicky Guardian Angel a Andariel's Visage.
Strategie
Hra za wind druida není moc složitá. Vyvolejte medvěda (vlky), spirita, víno a havrany (někdy je ani nevyvolávám, kvůli tomu, že to zdržuje). Nabuffujte se pomocí cyclone armoru a z CtA (pokud máte) a vyražte. Tornádo na levém tlačítku a hurikán napravo. Sešlete hurikán vlítněte do nepřátel, respektive spíš se snažte kroužit kolem hloučku, který útočí na medvěda, a sesílejte tornáda. Pěkný a efektivní bývá teleport z enigmy, díky kterému jste schopni cílit své útoky mnohem přesněji. Teleportu se využívá také v PvP.
Začátky jsou obvykle problémem jako u každého kouzelníka. Já je překonávám tím, že ze zpočátku hraju druida ofenzivně se zbraní nablízko a pomáhám spíše než kouzly, na které ještě většinou nemám mnoho many. S výhodou rvu své body atributů ve větším do síly a snažím se co nejdřív dostat 103 síly a nosit těžší zbroje. Díky velké síle dáte větší damage, ale pozor na boj na blízko nejste stavěni, takže první útok nechte pro vámi vyvolanou zvěř.
Autor: Nagaloni